Aktualności

29.03.2021
Szanowni Państwo,
uruchamiamy możliwość składania dokumentów związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi:
Na bieżąco dokumenty można składać w Kancelarii Ogólnej w budynku CNIM przy ul. K. Marcinkowskiego 2-6 (parter)

Dodatkowo w pozostałych lokalizacjach zaplanowane zostały dyżury:
•    USK – Biuro Podawcze przy Dziale Personalnym w dniach:
31.03.2021 w godzinach 08.30 – 12.00
08.04.2021 w godzinach 12.00 – 14.00
09.04.2021 w godzinach 08.30 – 12.00

•    Wydział Farmaceutyczny – stanowisko przy Dziekanacie WF w dniach:
31.03.2021 w godzinach 12.30 – 15.00
08.04.2021 w godzinach 08.30 – 11.30
09.04.2021 w godzinach 12.30 – 15.00

•    Wydział Lekarsko-Stomatologiczny – sala konferencyjna pok. nr 31 (parter) w dniach:
 08.04.2021 w godzinach 08.00 – 12.00
 09.04.2021 w godzinach 08.00 – 12.00

Proces przyjmowania od Państwa dokumentów będzie realizowany zgodnie z zaleceniami Zespołu ds. zarządzania kryzysowego, dlatego każdą z osób, która w wyznaczonych dniach zgłosi się z  dokumentami będziemy prosić o prawidłowe założenie maseczki, dezynfekcję rąk oraz zachowanie ustalonego dystansu.

Uruchomiliśmy także zapisy na kolejne szkolenie dot. PPK w dniu 31.03.2021 od godziny 14.00 (szkolenie online). Osoby zainteresowane prosimy o rejestrację na szkolenie za pośrednictwem formularza: https://www.formularze.umed.wroc.pl/szkolenie-ppk/

26.03.2021

Wspólnie z przedstawicielami zakładowych organizacji związkowych wybraliśmy instytucję do utworzenia i obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych w naszej Uczelni. Wybraliśmy AXA Emerytura Specjalistyczny Fundusz Inwestycyjny Otwarty zarządzany przez AXA Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. (AXA TFI). Czynników wyboru było bardzo dużo, część została wskazana w ustawie o PPK, część kryteriów ustaliliśmy wewnętrznie. Poniżej najważniejsze czynniki, które zadecydowały o wyborze AXA TFI.

  • Stabilność i doświadczenie globalne

AXA TFI jest częścią globalnej Grupy AXA, która według Fortune Global 500 jest największą grupą finansowo-ubezpieczeniową na świecie. W 2018 roku po raz dziesiąty
z rzędu AXA została uznana za najbardziej wartościową markę ubezpieczeniową świata, zajmując pierwsze miejsce w rankingu Best Global Brands.
AXA TFI łączy globalne i lokalne kompetencje oraz doświadczenie, także w zakresie zarządzania aktywami.

  • Atrakcyjne warunki finansowe

Opłaty za zarządzanie będą mieściły się w przedziale 0,3%-0,45% w zależności od funduszu i liczby lat pozostałej do zakończenia inwestycji.
Brak dodatkowych kosztów dla pracowników: brak opłat za dostęp do konta online, za obsługę wpłat, za obsługę wypłat transferowych, dokonywanie zmian – jeśli dyspozycje dokonywane są elektronicznie (jeśli dyspozycja składana jest papierowo – bezpłatne są 2 dyspozycje rocznie; koszt obsługi kolejnych to 3,80 zł).
Brak dodatkowych kosztów dla pracodawcy.

  • Dodatkowe korzyści dla uczestników PPK od AXA 

Zniżki na zakup wybranych ubezpieczeń AXA.
Możliwość inwestowania w IKZE w AXA TFI z premią.
Program rabatowy AXA Benefit i ponad 400 specjalnych ofert produktów i usług o znanych markach oraz lokalnych dostawców z różnych kategorii.
Rabat na pakiety dodatkowe w ubezpieczeniu grupowym na życie w AXA.
Szczegóły dostępne pod adresem: https://www.uniqa.pl/twojeppk/benefity/

  • Wygodne konto online i wsparcie dla Was

Będziecie mieć dostęp do indywidualnego i funkcjonalnego konta online, które daje możliwość zarządzania środkami, w tym na przykład sprawdzania stanu oszczędności, zamiany funduszy, składania dyspozycji online (z wyłączeniem tych, które należy składać w formie pisemnej).
Będziecie otrzymywać informacje o wpłatach na Wasze rachunki PPK.
Będziecie co roku otrzymywać od AXA TFI informację o stanie swojej inwestycji.
Będziecie mieć dostęp do cyklicznych biuletynów o charakterze edukacyjno-inwestycyjnym w wersji elektronicznej, co umożliwi Wam zdobycie lub poszerzenie wiedzy na temat PPK, oszczędzania, bieżącej sytuacji rynkowej i ułatwi podejmowanie świadomych decyzji i budowanie bezpiecznej finansowej przyszłości.
Będziecie mogli korzystać z wiedzy i pomocy konsultantów infolinii.

  • Edukacja przed startem PPK

Otrzymacie e-book oraz materiały wideo o PPK przygotowane przez Macieja Samcika – niezależnego cenionego dziennikarza ekonomicznego autorem portalu subiektywnieofinansach.pl, który wspólnie z AXA prowadzi akcję edukacyjną „Wyciskamy emeryturę”. Na jego blogu znajdziecie artykuły, które dostarczają wiedzy, ale też nowatorsko ujmują aktualne tematy, w tym temat PPK.
Link do materiałów wideo: https://www.uniqa.pl/twojeppk/
AXA TFI udostępni także platformę e-learningową z zakresu PPK.

  • Wsparcie dla naszego Działu Spraw Pracowniczych i Działu Płac przy wdrożeniu i funkcjonowaniu PPK

Program PPK nakłada wiele nowych zadań na pracodawcę, dlatego wybraliśmy partnera, który ma odpowiednie doświadczenie w zarządzaniu aktywami oraz dostarczy nam praktyczne narzędzia systemowe i wsparcie operacyjne, w tym szkolenia dla pracowników, obsługujących PPK w firmie oraz wsparcie merytoryczne, w tym dedykowany Key Account Manager.

17.03.2021
Zapraszamy do udziału w szkoleniu, podczas którego przedstawiciel Polskiej Kancelarii Brokerskiej Sp. z o.o. przybliży zainteresowanym pracownikom najistotniejsze zagadnienia związane z przystąpieniem do PPK.

Przy użyciu formularza można zapisać się na szkolenie wybierając jeden z dostępnych terminów:

https://www.formularze.umed.wroc.pl/szkolenie-ppk/

Dodatkowo Polska Kancelaria Brokerska Sp. z o.o. przygotowała dla pracowników Uczelni prezentację o Pracowniczych Planach Kapitałowych:

http://vaave.pl/prezentacja/ppk/pracownicze-plany-kapitalowe-ppk-uniwers...

15.03.2021

Podczas spotkania w dniu 15.03.2021 r. członkowie zespołu ds. wprowadzenia PPK oraz przedstawiciele zakładowych organizacji związkowych w porozumieniu określili wagi dla kwantyfikatorów wyszczególnionych w kalkulatorze analizy ofert instytucji finansowych, przekazanym przez Polską Kancelarię Brokerską Sp. z o.o.

Postanowiono ocenić oferty w oparciu o niżej wymienione kryteria i przypisać do nich wskazane wagi, mając na uwadze interes pracowników Uczelni:

  1. „warunki zarządzania środkami” waga 20%
  2. „historyczna efektywność w zarządzaniu aktywami w podobnych funduszach inwestycyjnych i emerytalnych” waga 25%
  3. „doświadczenie instytucji finansowej w zarządzaniu funduszami inwestycyjnymi i emerytalnymi” waga 25%
  4. „informacje o ofercie” waga 5%
  5. „oferowane wsparcie przy wdrożeniu PPK” waga 20%
  6. „dodatkowe benefity dla pracowników” waga 5%
  7. „odpowiedzialność społeczna” waga 0%

Kalkulator zmodyfikowany zgodnie z ustaleniami ze spotkania, zostanie przesłany do PKB Sp. z o.o. w celu analizy i wskazania rekomendowanych instytucji finansowych. Po uzyskaniu wyników analizy ustalone zostaną terminy spotkań z przedstawicielami wytypowanych instytucji finansowych.

12.03.2021
W dniu 11.03.2021 r. odbyło się spotkanie zespołu ds. wprowadzenia PPK oraz przedstawicieli zakładowych organizacji związkowych z reprezentantem firmy Polska Kancelaria Brokerska Sp. z o.o., która wspiera Uniwersytet w procesie wdrożenia PPK.
Podczas spotkania zaprezentowane zostało narzędzie wypracowane przez PKB Sp. z o.o., ułatwiające analizę ofert dostępnych na rynku instytucji finansowych.
Uczestnicy spotkania podjęli wspólnie decyzję o zastosowaniu omówionego narzędzia do analizy i wyboru najkorzystniejszej z ofert. W najbliższych dniach przedstawiciele organizacji związkowych oraz zespół ds. wprowadzenia PPK spotkają się ponownie, aby wspólnie wypracować ostateczne kryteria, na podstawie których, PKB Sp. z o.o. przeanalizuje dostępne oferty i zarekomenduje najlepsze z nich.

02.02.2021
Rozstrzygnięte zostało zapytanie ofertowe na usługę doradczą w zakresie wdrożenia Pracowniczych Planów Kapitałowych. Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta wykonawcy: Polskiej Kancelarii Brokerskiej Sp. z o.o.
W ramach realizacji usługi Wykonawca będzie wspomagał nas w poniższych procesach:
1. Ustalenie rangi kryteriów istotnych przy wyborze instytucji finansowej
2. Analiza porównawcza ofert instytucji
3. Wskazanie trzech najkorzystniejszych ofert
4. Udział w spotkaniach i negocjacjach z instytucjami finansowymi
5. Opiniowanie projektów umów o zarządzanie i prowadzenie PPK
6. Analiza istniejących wewnętrzych aktów prawnych i określenie potrzeby ich dostosowania.

08.12.2020

Komunikat w sprawie Pracowniczych Planów Kapitałowych

Szanowni Państwo,
nasza Uczelnia rozpoczęła proces wdrażania Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Od dziś będziemy Państwa na bieżąco informować na czym polega ta forma oszczędzania, jakie są zasady uczestnictwa w programie oraz na jakim etapie wdrożenia jako pracodawca jesteśmy.

Czym są Pracownicze Plany Kapitałowe (zwane dalej PPK)?
PPK są dobrowolnym programem długotrwałego oszczędzania. Głównym celem PPK jest zapewnienie dodatkowych do emerytury pieniędzy, z których można będzie skorzystać po 60 roku życia (a w wyjątkowych sytuacjach także wcześniej).

Dlaczego wprowadzamy PPK?
Utworzenie PPK w jednostkach sektora finansów publicznych jest obowiązkowe i wynika z Ustawy o pracowniczych planach kapitałowych z dnia 4 października 2018 r. Zapisy ustawy zaczną obowiązywać w Uczelni od 01.01.2021 r. i dopiero od tego momentu możliwe będzie składanie przez pracowników oświadczeń dot. przystąpienia do programu.

Na jakim etapie jesteśmy?
Pierwszym krokiem było powołanie przez JM Rektora Zespołu ds. wprowadzenia PPK w Uniwersytecie (Zarządzenie nr 245/XVI R/2020 z dnia 12.11.2020 r. link do Zarządzenia: https://www.zarz.umed.wroc.pl/zr/106-2020/4587-nr-245-xvi-r-2020-powolan... )
Oprócz pracowników wskazanych w Zarządzeniu w spotkaniach Zespołu uczestniczyć będą także przedstawiciele organizacji związkowych działających w Uczelni. Zadaniem Zespołu jest dokonanie – w porozumieniu z organizacjami związkowymi – wyboru instytucji finansowej, która będzie obsługiwała dla nas PPK. Kluczowa w tym zakresie będzie rzetelna analiza podmiotów oferujących zarządzanie PPK, dlatego Władze Uczelni zdecydowały, że w tym procesie wesprze nas niezależny ekspert.
Umowa z wybraną instytucją finansową musi być podpisana najpóźniej do dnia 26.03.2021 r. Następnie przy wsparciu wybranego podmiotu zostanie w Uczelni przeprowadzona szeroko zakrojona kampania informacyjna, której celem będzie dotarcie do wszystkich pracowników z najważniejszymi zasadami funkcjonowania PPK.

Tymczasem zachęcamy Państwa do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami zamieszczonymi na stronie: https://www.mojeppk.pl/dla-pracownika.html Znajdziecie tam Państwo najważniejsze informacje o PPK oraz kalkulatory kosztów, które obrazują wysokość wpłat do PPK oraz ich wpływ na bieżące wynagrodzenie i przyszłą emeryturę.

Jeśli na tym etapie będziecie Państwo mieli pytania, co do procesu wdrożenia PPK w Uniwersytecie, prosimy o kontakt ze wskazanymi pracownikami:
Katarzyna Bednarz – Dział Płac katarzyna.bednarz@umed.wroc.pl, tel.: 71 784 10 42
Katarzyna Rygiel – Zespół ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi katarzyna.rygiel@umed.wroc.pl, tel.: 71 784 17 75