Działalność AMEE

AMEE pomaga nauczycielom, lekarzom, twórcom programów nauczania i studentom śledzić na bieżąco rozwój w szybko zmieniającym się świecie edukacji zawodowej w służbie zdrowia.

Inicjatywy AMEE obejmują:

Annual Conference, coroczną konferencję będącą kluczowym spotkaniem dla wszystkich osób zaangażowanych w edukację zawodów medycznych i opieki zdrowotnej. Konferencja jest okazją do nawiązania kontaktów, wysłuchania i przedyskutowania poglądów uznanych ekspertów, czy wzięcia udziału w warsztatach.

Essential Skills in Medical Education (ESME) courses, kursy skierowane do praktykujących nauczycieli medycyny, pracowników służby zdrowia oraz naukowców, dostępne w formie stacjonarnej Face-to Face, Masterclasses oraz online.

Medical Teacher, czasopismo publikujące raporty z jakości badań w zakresie edukacji zawodów medycznych, zawierające przeglądy aktualnych najlepszych praktyk na świecie.

MedEdPublish, specjalistyczny e-dziennik umożliwiający pracownikom akademickim, nauczycielom, klinicystom, badaczom i studentom publikowanie swoich doświadczeń, opinii i wyników badań nt. nauczania, uczenia się i oceniania w nauczaniu zawodów medycznych.

AMEE Guides, poradniki przeznaczone do indywidualnego użytku przez nauczycieli w celu wykorzystania ich w praktyce.

Best Evidence Medical Education (BEME) Collaboration, międzynarodowa grupa osób, uniwersytetów i innych organizacji zawodowych zaangażowanych w rozwój edukacji opartej na faktach w zawodach medycznych. Wydaje własne przeglądy tzw. BEME reviews (publikowane w Medical Teacher), przewodniki, podcasty.

MedEdWorld, tworzy globalna społeczność zajmująca się edukacją w służbie zdrowia. To internetowa sieć dla pedagogów medycznych, która dzieli się wiedzą specjalistyczną w celu poprawy nauczania zawodów medycznych.

ASPIRE-to-Excellence Award, program uznający międzynarodową doskonałość w edukacji, nagroda ASPIRE przyznawana jest w następujących obszarach:

  • Faculty Development
  • Social Accountability
  • Student Engagement
  • Simulation
  • Curriculum Development

AMEE for Students

Harden’s Blog, blog prof. Ronalda Hardena przedstawiający przemyślenia na aktualne tematy związane z edukacją w zakresie zawodów medycznych.

Prof. Harden jest uznawany za jeden z wiodących międzynarodowych autorytetów w dziedzinie edukacji medycznej. Pełnił funkcję dziekana i dyrektora Center for Medical Education na University of Dundee, obecnie jest redaktorem Medical Teacher i sekretarzem generalnym oraz skarbnikiem An International Association for Medical Education. Jego wkład w doskonałość w edukacji medycznej został uhonorowany wieloma nagrodami, w tym Karolinska Institutet Prize for Research in Medical Education.

Covid-19, aby wesprzeć potrzebę bycia na bieżąco ze zmianami, jakie zaszły podczas pandemii, AMEE stworzyło zakładkę poświęconą różnym aspektom edukacji podczas Covid-19, udostępniając serię seminariów internetowych i przewodników o e-learningu.


Więcej informacji nt. działalności AMEE przedstawia ostatni opublikowany raport z 2018/19, do pobrania tutaj.

Wszystkich zainteresowanych pełną ofertą aktywności stowarzyszenia oraz tych, którzy chcą być na bieżąco z najnowszymi informacjami odnośnie edukacji medycznej zapraszamy do śledzenia strony AMEE.

Kontakt ze strony Działu Współpracy Międzynarodowej:
Roksana Struzik-Gałwa
roksana.struzik-galwa@umed.wroc.pl