Wiadomość 6 z dnia 24.09.2021

Szanowni Państwo!

Zmiana domeny dobiegła końca. Dzięki zaangażowaniu zespołu Centrum Informatycznego, blisko dwumiesięczny projekt zakończył się sukcesem.

Dziękujemy Państwu bardzo za cierpliwość i współpracę.

Jednocześnie prosimy o zgłaszanie ewentualnych nieprawidłowości wynikających ze zmian na adres : helpdesk@umw.edu.pl lub telefonicznie 071 784 11 02

Wiadomość 5 z dnia 16.09.2021

Szanowni Państwo,

w ramach realizacji zmiany domeny Uczelni na umw.edu.pl, z inicjatywy Prorektora ds. Budowania Relacji i Współpracy z Otoczeniem dr hab. Tomasza Zatońskiego, prof. nadzw., chcielibyśmy poinformować Państwa, że przed nami ostatni etap prac obejmujący pocztę elektroniczną pracowników i studentów oraz pakiet Office365.

WAŻNE! Informujemy analogicznie do poprzednich wiadomości, że dnia 17 września (piątek) od godziny 14:00 rozpocznie się ostatni etap prac technicznych w Centrum Informatycznym. W terminie od 17 do 19 września tj niedzieli, dostęp do niektórych usług może być ograniczony.

Poniżej przedstawiamy postępy wraz z ważnymi informacjami dla Państwa :

1) Poczta elektroniczna :

a) jeśli korzystacie Państwo z poczty przez stronę WWW - obsługa poczty przez stronę WWW nie wymaga interwencji użytkownika a wiadomości będą odbierane i wysyłane już w nowej domenie.

b) jeśli korzystacie Państwo z programu pocztowego (Outlook, Thunderbird, Mail) - wraz z zakończeniem prac przez Centrum Informatyczne, po uruchomieniu programu pocztowego (Outlook, Thunderbird, Mail) informowani będą Państwo o konieczności pobrania certyfikatu bezpieczeństwa. PROSIMY NIE WYKONYWAĆ tej czynności i w zależności od typu oprogramowania pocztowego POSTĘPOWAĆ ZGODNIE Z INSTRUKCJAMI znajdującymi się TUTAJ w części "Poczta - zmiana konfiguracji z umed.wroc.pl na umw.edu.pl". Po wykonaniu zmian, program pocztowy poprosi o podanie hasła do poczty. Po jego uzupełnieniu poczta będzie działać w nowej domenie.

WAŻNE! Informujemy, że wszystkie maile wysyłane do Państwa na dotychczasową domenę umed.wroc.pl będą również do Państwa docierać.

2) Pakiet Office365/ TEAMS :

a) jeśli pakiet Office365 (np. TEAMS) uruchamia się u Państwa automatycznie - wraz z uruchomieniem komputera, konta zostaną zmienione bez konieczności Państwa interwencji. Nie zmienia to faktu, że po uruchomieniu aplikacji TEAMS i kliknięciu w prawym górnym rogu w logo Państwa użytkownika nadal wyświetlać się będzie (błędnie) konto z poprzednią domeną umed.wroc.pl. Aby pozbyć się tego dyskomfortu należy kliknąć w ikonę użytkownika i z rozwiniętego menu wybrać "Wyloguj się". Następnie klikamy w "Użyj innego konta" i w polu adres e-mail wprowadzamy swoje konto w nowej domenie tj IMIE.NAZWISKO@365.UMW.EDU.PL. (dla studentów : imie.nazwisko@365.student.umw.edu.pl). Hasło pozostaje bez zmian (tutaj podajemy hasło nie jak do poczty lecz utworzone przez Państwa hasło do pakietu Office365),

b) jeśli pakiet Office365 (np. TEAMS) nie uruchamia się u Państwa automatycznie i każdorazowo wymagane jest logowanie, w polu adres e-mail prosimy wpisać adres w nowej domenie tj IMIE.NAZWISKO@365.UMW.EDU.PL. (dla studentów : imie.nazwisko@365.student.umw.edu.pl). Hasło pozostaje bez zmian (tutaj podajemy hasło nie jak do poczty lecz utworzone przez Państwa hasło do pakietu Office365).

Za nami :

  • strony internetowe i aplikacje wewnętrzne - więcej informacji TUTAJ z dnia 23.08.2021
  • eduroam (sieć bezprzewodowa) - więcej informacji TUTAJ z dnia 27.08.2021
  • chmura uczelniania, - więcej informacji TUTAJ z dnia 27.08.2021
  • Bazus i Wirtualna Uczelnia - więcej informacji TUTAJ z dnia 03.09.2021
  • Centralny System Autoryzacji (CSA) - więcej informacji TUTAJ z dnia 03.09.2021
  • koordynacja zmian domen dla aplikacji zewnętrznych : BIP, ASAP, E-Talent - więcej informacji TUTAJ z dnia 09.09.2021
  • e-potrzeby - więcej informacji TUTAJ z dnia 09.09.2021
  • poczta pracownicza i elektroniczna,
  • Office 365

Prosimy o zgłaszanie wszelkich odnotowanych nieprawidłowości wynikających ze zmian na adres : admin@umed.wroc.pl lub telefonicznie 071 784 11 02


Wiadomość 4 z dnia 09.09.2021

Szanowni Państwo,

w ramach realizacji zmiany domeny Uczelni na umw.edu.pl, z inicjatywy Prorektora ds. Budowania Relacji i Współpracy z Otoczeniem dr hab. Tomasza Zatońskiego, prof. nadzw., chcielibyśmy poinformować Państwa, że czwarty, przedostatni etap prac za nami. Poniżej przedstawiamy postępy wraz z ważnymi informacjami dla Państwa :

1) System zgłaszania potrzeb e-potrzeby działa już w nowej domenie : https://e-potrzeby.umw.edu.pl . Login : imie.nazwisko, hasło - jak do poczty.

2) W ramach koordynowania zmian aplikacji zewnętrznych informujemy, że z dniem jutrzejszym aplikacja e-talent dostępna będzie już w nowej domenie https://e-talent.umw.edu.pl

UWAGA!! Ostatni etap prac dotyczący poczty elektronicznej studentów i pracowników oraz kont w Office 365 planowany jest na weekend 17-19 wrzesień. Prosimy do tego czasu nie podejmować żadnych indywidualnych działań w związku ze zmianą poczty na nową domenę. Z odpowiednim wyprzedzeniem poinformujemy Państwa oraz dostarczymy instrukcje z prostym opisem w jaki sposób zmienić konfiguracje poczty.

Za nami :

  • strony internetowe i aplikacje wewnętrzne - więcej informacji TUTAJ z dnia 23.08.2021
  • eduroam (sieć bezprzewodowa) - więcej informacji TUTAJ z dnia 27.08.2021
  • chmura uczelniania, - więcej informacji TUTAJ z dnia 27.08.2021
  • Bazus i Wirtualna Uczelnia - więcej informacji TUTAJ z dnia 03.09.2021
  • Centralny System Autoryzacji (CSA) - więcej informacji TUTAJ z dnia 03.09.2021
  • koordynacja zmian domen dla aplikacji zewnętrznych : BIP, ASAP, E-Talent,
  • e-potrzeby.

Przed nami :

  • poczta pracownicza i poczta studentów,
  • Office 365.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że zgodnie z ustaleniami z Zastępcą Dyrektora Generalnego ds. Organizacyjnych mgr Patrykiem Hebrowskim, dnia 17 września od godziny 14:00 rozpocznie się ostatni etap prac technicznych w Centrum Informatycznym. W terminie od 17 do 19 września tj niedzieli, dostęp do niektórych usług może być ograniczony.

Prosimy o zgłaszanie wszelkich odnotowanych nieprawidłowości wynikających ze zmian na adres : admin@umed.wroc.pl


Wiadomość 3 z dnia 03.09.2021

Szanowni Państwo,

w ramach realizacji zmiany domeny Uczelni na umw.edu.pl, z inicjatywy Prorektora ds. Budowania Relacji i Współpracy z Otoczeniem dr hab. Tomasza Zatońskiego, prof. nadzw., chcielibyśmy poinformować Państwa, że trzeci etap prac za nami. Poniżej przedstawiamy postępy wraz z ważnymi informacjami dla Państwa :

1) We współpracy z firmą Simple udało się dokonać wszelkich potrzebnych zmian w systemie Bazus. Wirtualna Uczelnia również została przeniesiona do nowej domeny i dostępna jest pod adresem : https://wu.umw.edu.pl/wu/start

2) Centrum Informatyczne dokonało niezbędnych prac w Centralnym Systemie Autoryzacji (CSA) aktualnie dostępnym pod adresem : https://csa.umw.edu.pl/ . Do dnia 19.09.2021 wszelkie nowe konta mailowe zakładane będą w dotychczasowej domenie umed.wroc.pl. Po tej dacie, nowe konta tworzone będą już w nowej domenie. Dotyczy to zarazem kont pracowniczych jak i studenckich. Ewentualne zmiany haseł do kont dotychczasowych pozostają bez zmian, niezależnie od daty.

3) W ramach koordynacji zmian domeny dla aplikacji zewnętrznych informujemy, że strona Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) dostępna jest już w nowej domenie pod adresem : https://bip.umw.edu.pl . Równocześnie pragniemy poinformować, że strona Akademickiego Systemu Archiwizacji Prac (ASAP) również dostępna jest w nowej domenie pod adresem : https://asap.umw.edu.pl

UWAGA! Logowanie do systemu ASAP do dnia 17.09.2021 odbywa się jak dotychczas tj jako E-mail UMW podajemy imie.nazwisko@umed.wroc.pl. Po tej dacie logowanie będzie możliwe używając poświadczenia w nowej domenie imie.nazwisko@umw.edu.pl

Za nami :

  • strony internetowe i aplikacje wewnętrzne - więcej informacji TUTAJ z dnia 23.08.2021
  • eduroam (sieć bezprzewodowa) - więcej informacji TUTAJ z dnia 27.08.2021
  • chmura uczelniania, - więcej informacji TUTAJ z dnia 27.08.2021
  • Bazus i Wirtualna Uczelnia,
  • Centralny System Autoryzacji (CSA),
  • koordynacja zmian domen dla aplikacji zewnętrznych : BIP, ASAP

Przed nami :

  • poczta pracownicza i poczta studentów,
  • koordynacja zmiany domen dla aplikacji zewnętrznych (np E-Talent),
  • e-potrzeby,
  • Office 365.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że zgodnie z ustaleniami z Zastępcą Dyrektora Generalnego ds. Organizacyjnych mgr Patrykiem Hebrowskim, dnia 17 września od godziny 14:00 rozpocznie się ostatni etap prac technicznych w Centrum Informatycznym. W terminie od 17 do 19 września tj niedzieli, dostęp do niektórych usług może być ograniczony.

Prosimy o zgłaszanie wszelkich odnotowanych nieprawidłowości wynikających ze zmian na adres : admin@umed.wroc.pl
 


Wiadomość 2 z dnia 27.08.2021

Szanowni Państwo,

w ramach realizacji zmiany domeny Uczelni na umw.edu.pl, z inicjatywy Prorektora ds. Budowania Relacji i Współpracy z Otoczeniem dr hab. Tomasza Zatońskiego, prof. nadzw., chcielibyśmy poinformować Państwa, że drugi etap prac za nami. Poniżej przedstawiamy postępy wraz z ważnymi informacjami dla Państwa :

1) We współpracy z Politechniką Wrocławską uruchomiliśmy drugie urządzenie Radius obsługujące wszystkie punkty dostępowe do sieci bezprzewodowej Eduroam. Aktualnie możliwe jest już logowanie się do sieci z wykorzystaniem poświadczeń w nowej domenie tj imie.nazwisko@umw.edu.pl. (hasło bez zmian - jak do poczty).

Równocześnie pragnę poinformować, że obecne poświadczenia będą działać do końca roku kalendarzowego stąd prośba o zmianę poświadczeń w dogodnym momencie lecz nie przekraczającym wcześniej wymienionego terminu. Przygotowaliśmy dla Państwa instrukcje (Win7, Win8, Win10, MacOS, Android) dostępne pod adresem : https://pomoc.umw.edu.pl w sekcji Eduroam.

2) W związku ze zmianą domeny konieczne stało się uruchomienie nowej aplikacji do obsługi chmury uczelnianej. Zmiana domeny dotychczasowego serwera oferującego chmurę uczelnianą spowodowałaby wyłączenie linków do udostępnionych plików i utratę dostępu do współdzielonych kalendarzy. Dlatego zadecydowano o utrzymaniu aktualnej aplikacji do obsługi chmury uczelnianej pod starym adresem https://owncloud.umed.wroc.pl do końca semestru zimowego tj 31.01.2021r.

Równocześnie przygotowaliśmy dla Państwa nowe, lepsze, responsywne i bardziej intuicyjne oprogramowanie dostępne pod adresem : pracownicy - https://cloud.umw.edu.pl/ oraz studenci - https://student.cloud.umw.edu.pl (użytkownik i hasło bez zmian - jak do poczty). Zachęcamy do przeniesienia swoich zasobów ze starej do nowej, już działającej aplikacji. Przygotowaliśmy dla Państwa instrukcje dostępne pod adresem : https://pomoc.umw.edu.pl w sekcji Cloud - chmura uczelniana.

Za nami:

  • strony internetowe i aplikacje wewnętrzne,
  • eduroam (sieć bezprzewodowa),
  • chmura uczelniania.

Przed nami:

  • poczta pracownicza i poczta studentów,
  • koordynacja zmiany domen dla aplikacji zewnętrznych (np BIP, E-Talent, ASAP),
  • Centralny System Autoryzacji (CSA),
  • e-potrzeby,
  • Office 365,
  • Bazus i Wirtualna Uczelnia.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że zgodnie z ustaleniami z Zastępcą Dyrektora Generalnego ds. Organizacyjnych mgr Patrykiem Hebrowskim, dnia 17 września od godziny 14:00 rozpocznie się ostatni etap prac technicznych w Centrum Informatycznym. W terminie od 17 do 19 września tj niedzieli, dostęp do niektórych usług może być ograniczony.

Prosimy o zgłaszanie wszelkich odnotowanych nieprawidłowości wynikających ze zmian na adres : admin@umed.wroc.pl
 


 
Wiadomość 1 z dnia 23.08.2021

Szanowni Państwo,

w ramach realizacji zmiany domeny Uczelni na umw.edu.pl, z inicjatywy Prorektora ds. Budowania Relacji i Współpracy z Otoczeniem dr hab. Tomasza Zatońskiego, prof. nadzw., chcielibyśmy poinformować Państwa, że pierwszy etap prac za nami. Udało się przenieść strony internetowe oraz nasze wewnętrzne aplikacje już na nową domenę (łącznie około 200 pozycji). Listę stron oraz aplikacji przesyłam Państwu w załączniku (dwie zakładki z podziałem na strony i aplikacje).

Przed nami:

  • poczta pracownicza i poczta studentów,
  • chmura uczelniana,
  • koordynacja zmiany domen dla aplikacji zewnętrznych (np BIP, E-Talent, ASAP),
  • Eduroam (sieć bezprzewodowa),
  • Centralny System Autoryzacji (CSA),
  • e-potrzeby,
  • Office 365,
  • Bazus i Wirtualna Uczelnia.

Dodatkowo pragniemy poinformować, że zgodnie z ustaleniami z Zastępcą Dyrektora Generalnego ds. Organizacyjnych mgr Patrykiem Hebrowskim, dnia 17 września od godziny 14:00 rozpocznie się ostatni etap prac technicznych w Centrum Informatycznym. W terminie od 17 do 19 września tj niedzieli, dostęp do niektórych usług może być ograniczony.

Prosimy o zgłaszanie wszelkich odnotowanych nieprawidłowości wynikających ze zmian na adres : admin@umed.wroc.pl