W związku ze zmianą domeny na umw.edu.pl w przypadku korzystania z programów pocztowych i pakietu Office365 konieczne będzie przeprowadzenie dodatkowych czynności, które CI dokładnie opisało w instrukcji.
W ramach realizacji zmiany domeny Uczelni na umw.edu.pl, z inicjatywy Prorektora ds. Budowania Relacji i Współpracy z Otoczeniem dr hab. Tomasza Zatońskiego, prof. nadzw., realizowany będzie ostatni etap prac obejmujący pocztę elektroniczną pracowników i studentów oraz pakiet Office365.
Centrum Informatyczne przygotowało instrukcję postępowania:
1) Poczta elektroniczna :
a) jeśli korzystają Państwo z poczty przez stronę WWW - obsługa poczty przez stronę WWW nie wymaga interwencji użytkownika a wiadomości będą odbierane i wysyłane już w nowej domenie.
b) jeśli korzystają Państwo z programu pocztowego (Outlook, Thunderbird, Mail) - wraz z zakończeniem prac przez Centrum Informatyczne, po uruchomieniu programu pocztowego (Outlook, Thunderbird, Mail) informowani będą Państwo o konieczności pobrania certyfikatu bezpieczeństwa. PROSIMY NIE WYKONYWAĆ tej czynności i w zależności od typu oprogramowania pocztowego POSTĘPOWAĆ ZGODNIE Z INSTRUKCJAMI znajdującymi się TUTAJ w części "Poczta - zmiana konfiguracji z umed.wroc.pl na umw.edu.pl". Po wykonaniu zmian, program pocztowy poprosi o podanie hasła do poczty. Po jego uzupełnieniu poczta będzie działać w nowej domenie.
WAŻNE! Informujemy, że wszystkie maile wysyłane do Państwa na dotychczasową domenę umed.wroc.pl będą również do Państwa docierać.
2) Pakiet Office365/ TEAMS :
a) jeśli pakiet Office365 (np. TEAMS) uruchamia się u Państwa automatycznie - wraz z uruchomieniem komputera, konta zostaną zmienione bez konieczności Państwa interwencji.
Nie zmienia to faktu, że po uruchomieniu aplikacji TEAMS i kliknięciu w prawym górnym rogu w logo Państwa użytkownika nadal wyświetlać się będzie (błędnie) konto z poprzednią domeną umed.wroc.pl. Aby pozbyć się tego dyskomfortu należy kliknąć w ikonę użytkownika i z rozwiniętego menu wybrać "Wyloguj się". Następnie klikamy w "Użyj innego konta" i w polu adres e-mail wprowadzamy swoje konto w nowej domenie tj IMIE.NAZWISKO@365.UMW.EDU.PL. (dla studentów : imie.nazwisko@365.student.umw.edu.pl).
Hasło pozostaje bez zmian (tutaj podajemy hasło nie jak do poczty lecz utworzone przez Państwa hasło do pakietu Office365),
b) jeśli pakiet Office365 (np. TEAMS) nie uruchamia się u Państwa automatycznie i każdorazowo wymagane jest logowanie, w polu adres e-mail prosimy wpisać adres w nowej domenie tj IMIE.NAZWISKO@365.UMW.EDU.PL. (dla studentów : imie.nazwisko@365.student.umed.wroc.pl). Hasło pozostaje bez zmian (tutaj podajemy hasło nie jak do poczty lecz utworzone przez Państwa hasło do pakietu Office365).
Więcej infromacji odnośnie dotychczasowych prac znaleźć można TUTAJ.
- poczta pracownicza i elektroniczna,
- Office 365
Prosimy o zgłaszanie wszelkich odnotowanych nieprawidłowości wynikających ze zmian na adres : admin@umed.wroc.pl lub telefonicznie 071 784 11 02