Praca Urzędu Miasta i Centrów Obsługi Mieszkańca

Od początku pandemii miasto Wrocław udostępnia narzędzia, które pozwalają i ułatwiają załatwienie sprawy bez konieczności albo przy zminimalizowaniu wizyt w urzędach. Oto szczegóły pracy Urzędu Miasta i Centrów Obsługi Mieszkańca.

Bez wychodzenia z domu i dodatkowych kosztów sprawy urzędowe, m.in. podatki i inne opłaty można regulować za pośrednictwem platformy ePUAP.

Urząd Miejski Wrocławia przyjmuje formularze złożone za pośrednictwem platformy ePUAP czyli Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej. Złożenie podpisu elektronicznego lub podpisanie formularza za pomocą profilu zaufanego sprawi, że będzie on traktowany jako podstawa do przeprowadzenia postępowania administracyjnego.

Obsługa kancelaryjna (możliwość bezpośredniego złożenia dokumentów) jest prowadzona w obiektach przy pl. Nowy Targ 1-8 oraz ul. W. Bogusławskiego 8-10.
Zdecydowanie zaleca się ograniczenie osobistych wizyt w Urzędzie na rzecz wysłania korespondencji drogą pocztową lub za pośrednictwem platformy ePUAP.

Centra Obsługi Mieszkańca
NIECZYNNY jest punkt przy al. Karkonoskiej, od 30 października nieczynny jest również COM IV przy al. Kromera 44.
W COM-ach może przebywać jednocześnie tylu interesantów, ile jest czynnych okienek. Przed wejściem do budynku sprawdzana jest również temperatura i wpuszczane są tylko osoby, u których nie zostanie stwierdzona gorączka.
Obsługa klientów odbywa się w godzinach od 8.00 do 15.15.

Czynne są:
COM I przy ul. G. Zapolskiej 4,
COM II przy pl. Nowy Targ 1-8,
COM III przy ul. W. Bogusławskiego 8, 10,
COP przy ul. Kotlarskiej 41.
Centra Obsługi Mieszkańców przy ul. Zapolskiej i na pl. Nowy Targ otwarte są do godz. 17.15 dla klientów w sprawach meldunkowych, rejestracji pojazdów, praw jazdy, dowodów osobistych oraz rejestracji działalności gospodarczej.

Analizując ruch mieszkańców osobiście załatwiających sprawy w Urzędzie Miejskim we Wrocławiu widać, że popołudniami niemal nie ma kolejek przed budynkami magistratu. Zachęcamy tym samym, aby w miarę możliwości planować przybycie do ww. COM-ów w godzinach popołudniowych.

W soboty: 7 i 21 listopada, w godzinach od 8.00 do 13.00 COM I będzie czynne dla mieszkańców w zakresie rejestracji pojazdów, spraw meldunkowych.

Centrum Informacji Urzędu Miejskiego - Infolinia 71 777 77 77

Dzwoniąc pod siedem siódemek 71 777 77 77 połączymy się z konsultantami, którzy odpowiedzą na pytania lub skieruje do kompetentnej osoby. W miejskim call center pracują osoby specjalnie przeszkolone. Warto sprawdzić to rozwiązanie, zanim udamy się do urzędu.